Dáte si brik ?

by - mai 21, 2016

Původně měl být tenhle článek o něčem úúúplně jiným :D Měl to být článek o jedný úžasný djce, kterou jsem potkala a která byla tak milá, že mi dala rozhovor pro blog :D No co vám budu povídat, pohádka a já jsem byla v sedmým nebi :D Jenže, se to video musí taky trochu nastříhat a upravit a já prostě nevim jak :D Takže se na super cool rozhovor můžete těšit někdy příště :))) Ale bude nebojte :))


No a tak teda  vymýšlim o čem napíšu a mám hlad, protože jsem ještě nevečeřela a tamtadadá bude z toho recept :)) Na brik, znáte ??



Je to strašně lehký, strašně dobrý a strašně rychlý :)) 

Věděli jste, že brik je původně židovské jídlo ? Byla jsem na něm jednou, v židovské čtvrti na Djerbě a byl  v-ý-b-o-r-n-e-j ! 
A mimochodem, synagoga na Djerbě je poutní místo pro židy z celého světa :)) Něco vám o tom brzo napíšu :)

A co vlastně budete potřebovat ?

brik - takové placičky, které si koupíte až přijedete do Tuniska :D Ukážu vám, kde maj domácí :)) Haha, snad je mají i někde v Čechách, dejte mi vědět v komentářích :))
vajíčka
vařené brambory nakrájené na kostičky nebo rozmačkané na kaši
petrželku
tuňák - krevety (vařené nebo smažené) - mleté maso (smažené) kapari podle chuti
harrissu, pozor na ní - pálí :D (podle chuti)
strouhanej sýr podle chuti
olej na smažení
sůl a pepř


Briky se dělají na všechny možné způsoby, někdo rád žloutek tekutý, někdo tuhý, někdo rád s tuňákem, někdo bez :)) Mám dokonce i sestřenku, která má nejraději brik uplně prázdný, jen si prostě osmaží tu placku :D 


Mějte všechny ingredience po ruce, protože placičky jsou dost tenký :))
Připravte si olej na smažení, a položte si brik na talíř. Veškerou náplň dávejte pouze na jednu půlku, ten brik se pak přeloží :)) 

Začněte bramborama nebo kaší, ze které já většinou udělám takovou ohradu :D Přidejte si tuňák, harrissu, nebo krevetky zase kolem dokola a doprostřed té bramborovo - tuňákové hráze vklepněte vajíčko :D A ono se vám nerozlije :D AHA ! :D Osolit a opepřit, samozřejmě :)

Tenhle brik je zrovna s mletým maso, ale krásně vidíte, jak maso chráni vajíčko :))
No a pak už jen rychle a opatrně celej brik vemte, přeložte a dávejte smažit dozlatova :)) Po obou stranách :))

A zatímco se smaží, vy už si můžete připravovat další :) Jako na běžícím pásu, hop hop hop :D

Nechte okapat a podávejte s citronem :))



Jo, a jestli chcete aby byl trojúhelníkovej, tak stačí ty okraje trošku přeložit :)

Tak dobrou chut´, já jdu taky vařit :))
Až si někdy brik uděláte, pochlubte se jakej byl, budu ráda :))

Existuje ještě jedna verze briků, závitková :) Všechny ingredience smícháte dohromady (brambory, tuňák nebo ty krevety nebo mletý maso a vajíčka aby to všechno drželo dohromady :) Ideální jako občerstvení na party nebo ke skleničce :) Prej je k tomu nejlepší vychlazený pivo :) Takže si otevřete nějákej Gambrinus, Plzeň nebo Staropramen (takovejch piv :D)  anebo tuniskou Celtii :D 


Mějte se, vaše Hybrid Girl

You May Also Like

0 commentaires