Jak jsem tančila s Jupiterem

by - mai 18, 2016

EN:   Today it's The International Museum Day and the best one to celebrate it is to go and visit one. For me, the choice was simple - Bardo Museum which is one of the largest museums in Africa. 
The museum's building was originally a Hafsid palace and it traces the history of Tunisia over several millennia and through many civilizations. 
In addition to famous works such as the Blue Koran of Kairouan, the Bardo Museum brings together one of the finest and largest collections of Roman mosaics in the world.
It is impossible to show you the pictures of all exposed pieces but I hope that you will enjoy the few photos that I took. Let me know in the comments below :)

This article is written to honor the memory of the victims of the terrorist attack from 18 March 2015. Twenty four innocent people died in this museum.



CZ:   Dnešní návštěvu muzea jsem plánovala už několik dní a jsem moc ráda, že mi vyšla :) Po 5 letech života v Tunisu, kde jsem 3 roky bydlela opravdu hned vedle, jsem tam dnes byla poprvé :) Hmmm, ostuda !
Muzem Bardo je jedno z nejdůležitějších muzeí středomoří a hned po tom v Káhiře je druhé největší v Africe. Ani jsem nevěděla, že je to taková pálka.

V první řadě musím podotknout, že jsem tam šla sama a to byla chyba. Ono se to nezdá, ale je velký rozdíl mezi chodit po muzeu a číst si tabulky sám a nebo chodit po muzeu a poslouchat průvodce. Aha, takže příště vytáhnu tatínka :) On už bude vědět co a jak a kde a proč :)


Vchod do celého areálu  hlídají policisté, co vám velice důůůkladně prohledají kabelky, batohy, auta, kufr od auta a cokoliv v něm máte.
Abyste se dostali do budovy muzea, prohledají vás ještě jednou. Ptáte se proč ? Protože 18.března 2015 právě v tomto muzeu, bohužel zahynulo 24 lidí. 

Ráda bych tedy tento článek napsala i jako památku zesnulým. Bohužel, žádný boj není bez obětí, ale svět na vás nezapomene. My na vás nezapomeneme.




Celé muzeum je vlastně starý palác, který kdysi patřil husajnovským bejům. Dnešní sbírka muzea se rozkládá po třech patrech, ve čtyřiceti čtyřech výstavních sálech a jsou rozděleny tematicky do šesti různých oddělení. Zdlouhavý a náročný :D Ale měla jsem na sobě tenisky, tak jsem brala schody svižným tempem :D Třeba se mi to bude počítat jako sport, že jo ! :D

Nejcennější v tomhle muzeu je sbírka antických římských mozaik, které kdysi zdobily domy těch nejbohatších v římské provincii Afrika. Tahle kolekce patří k těm největším na světě ! Bylo jich vážne hodně a byly skoro všude, takže je opravdu těžký jich vybrat jen pár :)

Odysseus a sirény
Théseus a Minotaurus v labyrintu

 Málokterá mozaika je celá, ale v muzeu jsou vystaveny v původním stavu :))



V Bardo je i nespočetně soch z římského období, najdete tu Venuši, Apolóna i Jupitera. Mě ale naprosto dostaly ty dvě neskutečně obrovský poháry. Byly větší než já a sloužili bohu vína - Dyonísu.  Při obřadech se naplnily po okraj :D Kdo je pak asi vypil ?

Venuše
Nechci na blog dávat nahotinky, ale u Venuše psali, že se stydí :D Ještěže tak :D

Část Kartágo




V kolekci islámského umění nesmí je nejzajmavější exponát Modrý Korán z Kairouanu. Zlaté písmo na modrém pozadí.



Jak jsem psala, mozaiky jsou všude kam se podíváte :)


Indické číslice



Soška Amorka :) Vidíte ty díry místo očí ? Je opravdu slepej ! :D








 V druhém křídle tohoto paláce dnes sídlí Parlament. Tahle část není veřejnosti otevřená, tak aspoň výhled z okna :)

A zde máte můj slibovaný tanec :) Nebojte se dělat kraviny, je to legrace :D



A co vy, jak to máte s muzei ? Chodíte do nich rádi, nebo je to pro vás nutné zlo ? Napište mi to v komentářích, budu se těšit :))

Vaše, Hybrid Girl

You May Also Like

0 commentaires