Takrouna - výlet za hodinku

by - septembre 26, 2016

Ahojte :)

Pamatujete, jak jsem vám říkala, že mě Tunisko nepřestává překvapovat ? Každej den tady objevuju něco novýho a můžu vám říct, že tahle malinká země má něco do sebe :)


Tak třeba - během Druhé světové války byly na území Tuniska jedny z nejdůležitějších bitev v Africe. Tohle jsem zjistila při výletě do vesničky jménem Takrouna.


Berbeři - původní obyvatelé Tuniska a vůbec celé severní Afriky byli mírumilovní lidé. Před konflikty a v případě nebezpečí se schovávali do pouště nebo do hor. A v případě Takrouny to byly právě ty hory :) Nebo spíš hora, jedna jediná, vysoká 200m.

Dovedete si představit tu namáhu tam vyšlápnout ? :D






Ale ten výhled ! 

Dechberoucí, uklidňující, motivující... 

Slova nejsou dost dobrá :)
Ten výhled vám dává pocit, že žádný problém není tak vážný, jak si v tu chvíli myslíte, najednou jste nad věcí. 





Nahoře je malá kavárna, kde jsem si dala mátovej čaj (samozřejmě, jak jinak :D ), nechala odpočinout nožičky, fotila a dýchala ten čerstvej vzduch. 
Kavárnu provozuje jedna paní, která tam má vlastní galerii a obchůdek se šperky, které vyrábí :)




Na zpáteční cestě jsem měla ještě jednu zastávku - britský hřbitov z Druhé světové války.

V městě jménem Enfidaville tenkrát bojovaly spojené síly nacistického Německa a fašistické Itálie se spojenými silamy Britů, Američanů, koloniální armády Afriky a Francie.








Ty hroby, které jsou přilepený na sebe, jsou lidí, kteří si byli v životě blízcí. Jako gesto je to krásný. 
Je zde pohřbeno 1551 vojáků z nichž je jich 88 neidentifikovaných.



V Tunisku je podobných válečných hřbitovů víc. Jeden veliký, americký, je v Kartágu. Ale okruh válečných hřbitovů vám teprve chystám, takže o tom někdy příště. :)


Jak se vám líbí výhled ? Já se nemůžu vynadívat a rozhodně se tam chci zase podívat !

Díky.

Vaše, Hybrid Girl
























You May Also Like

0 commentaires