Yoga In The Air

by - mai 20, 2017

Hi there !

It has been a few years since I discovered yoga and ever since I have been trying different types and even if I love yoga nothing feels really fun.

But the best things always come unexpected and when I saw a free class of   

a e r i a l   y o g a 

it immediately got my attention.

Aerial yoga is combination of traditional yoga poses, pilates and dance and it is practiced on a hanging hammock. It's fun, acrobatic, challenging and thanks to its suspended nature it has lot of benefits.
This yoga improves balance and flexibility, increases strength and basicaly it is a total body workout that will put you in a great mood. If you ever dreamed of being trapeze as a kid this is absolutely an activity to try.

I immediately loved with the hammack - you can swing on it, you can hide inside and it's shiny, stretchy and very comfortable material that can support much more that my heavy weight.

And aerial yoga looks more difficult than it is :) Believe me :) 

For my side, even if I consider  myself quite flexible I was really afraid to try any upside down pose. But then it started to feel natural and somehow my body knew how to maintain the balance and I felt almost flying :D

My big thanks is to Anytime Fitness Qatar (website here) and the amazing teacher Ana-Maria for giving me the opportunity to discover a new hobby ! 
(And for the photos as well :) )



-----------------------------------------------------------------------------------------

Ahojte !

Jogu jsem objevila je to už pár let a vlastně jsem zkoušela několik druhů a ačkoliv mě neuvěřitělně baví občas to není tak zábavný, jako bych chtěla. 

Ale ty nej věci vždy přijdou nečekaně a když jsem viděla, že v nedalekém fitku mají zadarmo hodiny

l é t a j í c í    j o g y 

okamžitě jsem věděla, že musím jít.

Létající joga je kombinace klasických jogínských póz, pilates a tance a cvičí se na zavěšených sítích. Je to zábavný a  akrobatický, ale je to taky výzva pro celý tělo a díky tomu, že jste vlastně ve vzduchu má tento druh jogy má spoustu užitků.

Zlepšuje rovnováhu a ohebnost, zpevňuje tělo a je to vlastně workout pro celé tělo, kterej vám neuvěřitelně zlepší náladu. Jestli jste jako dítě chtěli být akrobatem na visuté hrazdě rozhodně musíte vzdušnou jogu zkusit.

Já si tu sít' na první pohled zamilovala - můžete se na ní houpat, můžete se v ní schovat, je příjemná na dotek, jemně lesklá a unese i těžkou váhu jako já :D

A létající joga je těžší, než vypadá :) Věřte mi :)

I když si myslím, že jsem docela ohebná, musím přiznat, že jsem ze začátku měla dost strach vyzkoušet jakoukoliv zavěšenou pozici. Pak ze mě ale ten strach opadal a moje tělo si docela samo našlo cestu, jak si udržet rovnováhu a já měla pocit, že lítám :D

Moje velké dík patří Anytime Fitness Qatar (website tady), jejich tým a skvělá učitelka Ana-Maria mi dali šanci si létající jogu zkusit :) A rozhodně to není naposled.
(Jo díky i za fotky :) )














You May Also Like

0 commentaires