The Journey of my Life - Who Is Hybrid Girl ?

by - novembre 06, 2017





I guess it’s time for me to introduce myself a little bit - who am I and why do I call myself 
Hybrid Girl ?

What is my life journey ?


january 1990
I was born in Mongolia. In this time of the year you will find the temperature goind around - 35°C. Freezeeeing, right ? So to this cold world, a baby is born – small, chubby babygirl. 
Blood of Chengiskhan and Hannibal is rushing through her vains. 


It is my destiny to conquer the world ! 

november 1991
I am travelling for the first time in my life – going to Prague, where my parents actually met each other. Dressed up in a lamb fur coat to keep me warm, ready for 15 hours flight.

summer 1993
First vacation by the sea, for the first time in Tunisia. First sunstroke and my very first arabic sentence: "aatini brabi khobza"  - please, give me some bread. Haha, fair enough, no ?

september 1996
Starting school in the north of Czech Republic and moving to center few months later. For the first time in my whole childhood, I start to realize that being different is not always good. Getting questions if it's true that we eat crocodiles in Mongolia and how come that I am able to flight everyday from there to Czech

march 1999
Starting selective language school in Prague and discovering vegetarian diet. But somehow, when I see a steak, I forget all about it.
In this year I also discovered library and all the stories and heros inside will keep me company when noone else does.

september 2001
Everybody speaks about the terrorist attack and my school years are becoming worse and worse. Calling names and bullying became my everyday bread and I can not understand what is so wrong about being from Mongolia or Tunisia.
Instead of going out and having friends, I stay at home, submerged by my books.

september 2005
Elementary school is over even if my schoolmates became wiser and I found my place among them.
I got accepted to Business Academy in Prague, but instead of that I am moving to Tunisia. Learn new language, discover new culture and start from zero.

One year later I am starting a tunisian school and figuring out that my ideas about this country were completely and totally wrong.



july 2010

Finishing high school in Zarzis and graduating from Natural Sciences. By the way, in the senior year we have 28 girls and only 4 boys. Choosing my future vocation - economics, art or language schools ?
Economy it is - moving to the capital Tunis and thanks to my Dad I have a summer job with a czech travel agency and getting into tourism and hospitality.

july 2014

After 4 years in Economics University I am realising that I don't like it and quitting school. Yeah, my Dad was happy about it.
Discovering yoga - the one & only sport that I really enjoy.
My summer job evoluated to a representative of a czech travel agency and a tour guide and I decided to pursue my education in the same field.

april 2015
Winter in Tunis - studying and summer in Djerba - working. I  enjoy my studies  and thanks to my job I am getting the best results ever.
Changing destination and instead of the island of Djerba I am being transferred to Hammamet. People are getting afraid of Tunisia and Arabs and I decide to start a blog and present Tunisia as I discovered it.

november 2016
Moving to Qatar. Leaving the country that amazed me and gave me home and going to discover a new culture - again. Starting a corporate carreer with one of the biggest companies in hospitality - Hilton.
Re-discovering vegetarian and vegan diet.

april 2017
Corporate carreer is not really what I was thinking and standard 8 hours shift is tiring. I can not focus on the blog and what used to be my passion is starting to be a must, duty that I have to do.
My daily routine is more work - sleep - work than anything else.

october 2017
I am about to finish one year in Middle East, discovering other bloggers here and getting my motivation back.



So, do you understand why Hybrid Girl ? 
After years of being mocked about my origins and my exotic appearance I finally accepted myself and my multinationality has became something I am really proud of. 

Even if I am still asking myself, who am I ?


Sometimes I feel like a mongolian, sometimes czech and sometimes tunisian.

But does it really matter ? 







_______________________________________________________________________________




Je na čase, abych se vám trošku představila :) 


Kdo vlastně jsem a proč Hybrid Girl ?

leden 1990 

Jsme v Mongolsku, kde jsou teploty touhle dobou okolo -35°C a do týhle zimy přicházím na svět. Malé, buclaté miminko, kterému se  do vínku dostalo krve předků Čingischána a Hannibala


Je mi souzeno dobýt svět ! 


listopad 1991

Poprvé v životě nasedám do letadla a letím i s maminkou směrem do České Republiky.

léto 1993

První prázdniny v Tunisku, první úpal a první arabská věta "aatini brabi khobza" - dej mi, prosím, chleba.  
Jak málo stačí k dětské radosti.

září 1996

Nastupuju do školy v Liberci a o par měsíců později se stěhuju do Měchenic u Prahy. Chodím do družiny a poprvé během celého svého dětství mi dochází, že být jiná nemusí byt vždycky fajn. Děti v družině se mě ptají, zda opravdu jíme v Mongolsku krokodýli a jak to můžu stíhat létat každý den do školy.

březen 1999
Nastupuju v Libni na výběrovou jazykovou školu a pyšně všude prohlašuju, že jsem vegetariánka. Jenže při pohledu na obalovanej řízek na své vegetariánství trošku pozapomenu.
Objevuju Městskou knihovnu a v ní miliony knížek a příběhů, které mi dělají společnost když nikdo jiný nechce.

září 2001

Všichni mluví o atentátu v New Yorku, o teroristech a má školní léta jsou ta nejhorší ze všech. Posmívání a nadávky jsou na denním pořádku a já nechápu proč je špatné být Mongolka nebo Tunisanka.
Místo chození ven s kamárady jsem celý den doma, ponořená do knížek a imaginárních světů.


září 2005

Spolužáci vyrostli, zmoudřili a já si pomalu nacházím místo ve svém kolektivu. Základka končí a já doufám, že na střední bude líp.
Přijali mě na obchodní akademii, ale já odjíždím do Tuniska, objevit novou kulturu a začít nový život. 

Učím se arabsky a o rok později nastupuji na tuniské gymnázium a rychle mi dochází, že moje představy o Tunisku jako o arabské zemi byly hodně divný.

červen 2010

Dokončuji gymnázium v Zarzisu a zde také maturuju v oboru Přírodní vědy. Mimochodem, v maturitním ročníku máme 4 kluky a 28 holek :D
Rozhoduju se, kam potom. Jazykovky, ekonomie, umění - Tunis, Sousse nebo Monastir ?
Jsem přijatá na Ekonomickou fakultu v Tunisu a v září tedy odjíždím na druhý konec země.
Díky tatínkovi mám letní brigádu v miniklubu a začínám objevovat tuniský cestovní ruch.


červen 2014

Po čtyřech letech na ekonomce mi dochází, že to opravdu není nic pro mně a k tatínkově velké radosti ze školy odcházím.
Objevuju jógu - jediný sport, který mě opravdu baví.
Každé léto pracuji jako delegátka pro české turisty a rozhodnu se nastoupit do prvního ročníku do školy cestovního ruchu.


duben 2015

V létě jsem pracovně na Djerbě a v zime chodím do školy v Tunisu. Konečně nacházím obor, který mě baví a ve kterém jsem dobrá – turistický ruch.
Měním destinaci a místo každoroční Djerby se přesouvám do Hamammetu.Lidé se do Tuniska bojí a mají všelijaké představy a já se rozhoduji založit blog. Chci jim ukázat Tunisko tak, jak jsem ho objevila já.

listopad 2016
Odlétám do Kataru – nová země, nová práce. Ale ne zas tak nová, namísto delegátky se přesouvám na recepci pro jednu z největších hotelierových firem – Hilton.
Začínám si víc uvědomovat, co jím a čím dál tím víc tíhnu k rostlinné stravě.

květen 2017
Pracovat na recepci není procházka růžovým sadem, stojím v podpatcích 8 hodin denně a fyzicky mě to unavuje víc, než jsem si zezačátku představovala. Moje denní rutina začíná být práce – spánek – práce.

září 2017
Pomalu prolomuji v místní blogosféře a znovu nacházím motivace na blog, který jsem až do ted’ trochu zanedbávala.


Chápete už, proč Hybrid Girl ? Já jsem na svůj původ pyšná, po čase jsem pochopila, že být jiná je dobré a že právě v mojí odlišnosti je moje síla. 

I přesto si ale stále kladu otázku, kdo vlastně jsem ?


Občas se cítím být Češkou, občas Mongolkou a občas Tunisankou. 


Záleží na tom ale vůbec ?

















You May Also Like

0 commentaires